fredag 8 april 2011

En plats för sybariten att återfödas!


En kurs/mötesplats/dialog/tavla/film/politik/pedagogik/ordbok/kokbok/kalender/ om jordbor, jorden, konsten, vegetarianism och fysisk/psykisk träning. På onsdag nästa vecka, den 13/4, då far jag iväg till Färnebo Folkhögskola för att samspråka med en kvinna om att skapa kurser tillsammans med dom. Nu tycker hon att jag ska göra kursen tillsammans med Djurens Rätt då de är medlemsorganisation till Färnebo Fhsk. Samarbeta med Djurens Rätt? Hur går det till? Jaha du...det undrar jag...men ändå det är SVERIGES STÖRSTA "djurrättsorganisation" om vi nu ska diskutera djurrätt. MEN jag vill ju diskutera nosarna, mularna, trynena, spinnet, böket, burrandet och varandet med dessa underbara varelser.

Men jag får väl tänka så här: De är en 150 år gammal organisation. Som började med en massa "rika" kvinnor i mitten av 1800-talet. Om det inte ens var tidigare...ja i allafall...länge sen...

Om nu denna organisation har överlevt andra världskriget, kalla kriget, första steget ut i universum, flower power, glada 80-talet, grunge, stelhet, ytlighet, frihet, individualitet...ja...osv...DÅ måste det ju finnas en hel del visdom inom organisationen. De i styrelsen verkar tråkiga. Eller kanske den där Paul. Portugisen. Som blev vegan samtidigt som en förenadedjursnubbe som jag känner. Han verkar lite galen. Gillar galna människor. De inspirerar mig. De är inte rädda. Det är attraktivt. Det ska vara roligt. Då flödar elden. Och nu ska det fan i mig brinna så in i helvete.

Inga kommentarer: