onsdag 4 maj 2011

Moki visar vägen


förenadedjur blir internationella...Holland vår nästa arena. Känns fint hoppfullt. Efter stödspelningen så kommer anarkisterna till Sverige för att hjälpa förenadedjur att finna "gården" som kan bli en fristad för många icke-mänskliga djur. GÅRDEN med jättemycket mark. Kanske 30-40 hektar. Gärna långt bort från närmsta granne. förenadedjur lever på ett sätt,långt ifrån normen. Detta kan orsaka en hel del problem ute på landsbygden med landsbygdsmedborgarna.

Men en dag kommer Herr Post att ge oss ett förslag. HÄR får ni en gård. VI VET att de icke-mänskliga djuren har det rent ut sagt FÖR JÄVLIGT. "Jag har ju ändå gården bara som ett museum" säger Herr Post. "Jag vill att ni tar hand om gården istället som har sådana fantastiska visioner", säger han med tindrande ögon.

förenadedjur tittar på varandra med tårar i ögonen: "Herr Post...inte ska väl du..." Herr Post går fram till förenadedjur och tar en tass, en hand och en hov i sina händer och säger: "Vi har filosoferat färdigt nu mina vänner, nu är det dags att förändra och lägga ideérna åt sidan ett tag".

Jag tror jag tittar på ett avsnitt till av Fragglarna och går in i grottan...för att se hur världen ser ut genom Gobo, Moki, Vembi, Bober och Vips.

Inga kommentarer: